Handläggare på myndigheten för äldre och personer med funktionsnedsättning

Yrke
Fakturakontrollant
Publicerad
15 maj
Sista ansökningsdag
14 juni
Arbetsgivare
Södertälje kommun
Arbetsvillkor
Tillsvidare
Lön
Fast månads- vecko- eller timlön, Enl.avtal
Antal platser
2
Ort
Södertälje
En dag på jobbet  
 
Tillsammans med ett team som omfattas av sex andra administrativ handläggare och en gruppledare kommer du att arbeta med sedvanliga administrativa arbetsuppgifter som kan komma att variera över tid. I arbetet som administrativ handläggare ingår att administrera fakturor och hantera ersättning till utförare. Som administratör hanterar och analyserar du också viss statistik samt placera brukare inom hemtjänsten. Du kommer även att arbeta som avgiftshandläggare, vilket innebär att du handlägger och beslutar i ärenden som rör avgifter utifrån gällande lagstiftning för personer inom äldreomsorg och omsorg.  
 
 
Vem är du?  
 
Krav:  
Vi söker dig som har en avklarad gymnasieexamen, gärna med inriktning inom ekonomi. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att analysera siffror, sammanställa underlag till fakturor och avgiftshantering, därför vill vi att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning. Du ska ha god datavana.  
 
Meriterande:
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av verksamhetssystemet Pulsen Combaine.  
 
Personliga egenskaper:
Vi ställer stora krav på din förmåga att samarbeta både inom och utanför ditt team. Att arbeta som avgiftshandläggare ställer också stora krav på din serviceförmåga samt ditt professionella förhållningssätt då du samtalar med människor som befinner sig i olika livssituationer. Du behöver ha goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift. Vi söker dig som kan arbeta självständigt men som även kan tillgodogöra dig fördelarna med att vara en del av ett team. Vi vill att du är glad och positiv, du är en nyfiken person som gillar att bidra till utveckling. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.  
 
Intervjuer sker löpande.  
 
 
Vi erbjuder dig  
 
- Ett utvecklande och intressant uppdrag  
- Goda möjligheter till kompetensutveckling  
- Årsarbetstid som är en modell för flexibel arbetstid  
- Ett generöst friskvårdsbidrag, upp till 3000 kronor per år   
- Möjlighet att byta semesterdagstillägg mot lediga dagar  
 
 
Välkommen till oss!  
 
Myndigheten för äldre och personer med funktionsnedsättning har sina lokaler centralt i Södertälje centrum, Lunagallerian. Arbetet vi gör tillsammans har sin utgångspunkt i ett professionellt och respektfullt bemötande. Bilden av vår arbetsplats skapas i varje möte, som medarbetare hos oss är du vårt ansikte utåt.  
 
 
 
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Till ansökan
logotype

Södertälje kommun


Postadress
Lunagallerian 3
15189 Södertälje

Kontaktperson
Catherine Bohlin
08-5230 1948
Arbetsförmedlingen logo

Annonsen är hämtad från Arbetsförmedlingens platsbank.

Länk till platsannonsen hos Arbetsförmedlingen

Denna site använder cookies för att leverera en bättre användarupplevelse till Dig som besökare.
Genom att använda siten samtycker ni till användandet av dessa. Läs mer om hur vi skyddar Din integritet genom användandet av våra sidor. Jag förstår, stäng denna information